• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

När ansöka om lån igen?

L

LarsW

Gäst
Poäng: 0
21 April sökte jag lån på Advisa och nu undrar jag när man kan söka på Lendo?

Jag fick många erbjudande när jag sökte samlingslån på Advisa och nu vill jag prova på Lendo. Jag hoppas på att bankerna som jag fick erbjudande av ska ge mig nytt erbjudande till ett samlingslån med bättre ränta. Kan jag söka idag?

Min Uc är idag på 1.98 tidigare hade jag 3,6

Tidtagare när jag sökte på Advisa så fick jag lån på SEB 260k ränta 9% Med dom pengarna betalade jag av alla skitlån. Och det verka ju som det gjorde att min Uc blev bättre.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
P

Pelletsen

Gäst
Poäng: 0
21 April sökte jag lån på Advisa och nu undrar jag när man kan söka på Lendo?

Jag fick många erbjudande när jag sökte samlingslån på Advisa och nu vill jag prova på Lendo. Jag hoppas på att bankerna som jag fick erbjudande av ska ge mig nytt erbjudande till ett samlingslån med bättre ränta. Kan jag söka idag?

Min Uc är idag på 1.98 tidigare hade jag 3,6

Tidtagare när jag sökte på Advisa så fick jag lån på SEB 260k ränta 9% Med dom pengarna betalade jag av alla skitlån. Och det verka ju som det gjorde att min Uc blev bättre.

vad var dina övriga förutsättningar när du fick lån på Advisa? 3,6% och vad mer?
 
L

LarsW

Gäst
Poäng: 0
Övriga förutsättningar? Jag hade 4 dåliga lån och nu har jag ett lån på SEB

Så jag ska alltså inte söka nytt lån just nu? Ska jag vänta ett år tills min förfrågan går ut?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag skulle vänta till den 22:a, då har det gått 30 dagar iallafall.
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Det är bara att köra. Har själv gjort två olika ansökningar på exakt samma dag och fick olika förslag för respektive låneförmedlare. Sökte 350k.
 
L

LarsW

Gäst
Poäng: 0
Sökte idag via Lendo och fick flera erbjudande men valde Swedbank till ränta på 5.43. Lånade 265000kr, 12 år(2506kr/mån) Och pengarna är redan på mitt lönekonto på Swedbank.
Fick inget lösenkrav.

ff 5
Årsinkomst 480k
totalt lån 260k

NU har jag äntligen kontroll på min ekonomi efter 27år med dålig ekonomi. Så nu ska jag betala bort SEB lånet innan jag får återfall på mitt J**** spelande
Jo jag har blockat mig på spelpaus ett år! :)

Själv har jag bara följt alla här på forumet och inte skrivit så mycket. Men jag är väldigt tacksam att ni delar med er.
Tack alla!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp